Güncel Haberler

Pistlerin “ehliyetsiz” yıldız adayı Zekai Özen

Mesleği haline gelen motor sporlarıyla 7 yaşında tanışan Zekai, kartingde ülke çapında şampiyonluklar kazandıktan sonra Avrupa’da binek otomobil serilerinde yarışmaya başladı.

Bitci AMS Yarış Takımı adına yarışan genç yetenek, 12 yarıştan oluşan 2023 Coppa Italia Autovetture’da katıldığı 10 yarıştan 6’sında birinci oldu ve sezonu DSG klasmanında zirvede tamamladı.

[Fotoğraf: AA]

19 Kasım’da 18 yaşına giren Zekai, spora ehliyetsiz başlama öyküsünü, kısa ve uzun vadeli kariyer planlarını ve bilinmeyen yönlerini anlattı.

Fotoğraf: AA[Fotoğraf: AA]

Genç sürücü go-kartla ilk tanışmasını anlattı.


“Küçüklüğümden beri arabalara olan ilgimi babam fark etti ve bir aile arkadaşıma danıştı. ‘En kısa zamanda karting’e başlayacağım’ dedi. Yeteneğimin olduğunu ilk kez 2014 yılında hissettim. ikinci yılım. Karting’de mini kategori birincisi oldum. İlk yarışımı 2013 yılında yaptım. “2012 yılının sonlarına doğru antrenmanlara başladım. Yani karting yarışına 7 yaşında başladım. Türkiye Karting Şampiyonası’nda tüm kategorilerde şampiyon olan tek kişi ben oldum. Hepsinde birincilik elde ettim, ayrıca büyükler kategorilerinde de iki birincilik elde ettim.”


Fotoğraf: AA[Fotoğraf: AA]

Zekai, bir sürücünün rakiplerine göre nasıl fark yaratabileceği sorusunu yanıtladı.


“Rahat olmanız, stres yapmamanız gerekiyor. Kişi ‘zamana ihtiyacım var’ diyerek kendini adaydığı sürece bu hedefe ulaşamaz. Sorunsuz ilerlemek için daha fazla dikkat edilmesi gerekiyor. Aslında yarışın da öyle olduğunu söyleyebilirim. Girişte değil, viraj sonunda kazanılır. Viraj sonunda öne geçtiğim ve çıkışta geçildiğim zamanlar oldu. Ancak “Rakiplerime özellikle fren yaparken veya daha hızlı virajlarda yaklaşırım” ve orada zaman kazan.”


Fotoğraf: AA[Fotoğraf: AA]

İleri sürüş tekniklerine sahip biri olarak trafikte araç kullanamadığından bahseden Zekai, kariyer planını anlattı.


“Kendimi hiç iyi hissetmiyorum. Bu kadar çok araç kullanmak ve trafikte araç kullanamamak moral bozucu. 1-2 ay içinde ehliyetimi almayı umuyorum. O zaman kış olacağı için muhtemelen yola devam edebilirim. kayak tatili. İlk gideceğim yer orası olur. Kısa vadede İtalya Touring Araç Şampiyonası’na (TCR İtalya) katılacağım. Hedefim orada kazanmak. Her yıl bir sonraki şampiyonaya gitmeyi planlıyorum . Gelecek yıl Avrupa Binek Otomobil Şampiyonası’nda yarışmak istiyorum. Motor yarışlarının zirvesi tek koltuklu seridir. Tabii ki hayalim tek koltuklu otomobillere geçmek.”


Fotoğraf: AA[Fotoğraf: AA]


“Yaptığımız iş aşırı fiziksel kondisyon gerektiriyor”

Zekai, sanılanın aksine yarış arabası sürücülerinin spor salonunda uzun süre vakit geçirdiğini söyledi.


“Karting’e gittiğimde beslenmeye daha çok dikkat ettim. Çünkü karting araba kullanmaktan çok daha fazla fiziksel güç gerektiren bir spor. Araç içinde çok olmasa da dikkatli olmaya çalışıyorum. Fiziksel olarak açıkçası ‘Spor yapmamalı’ kesintiye uğramak. Çünkü yaptığımız iş aşırı kondisyon gerektiriyor. Kondisyonunuz düşükse yarış sırasındaki konsantrasyonunuz bozulacaktır. ” “Ve bu kötü sonuçlara yol açabilir. Diğer endüstriler gibi motor sporlarıyla uğraşanlar da kaçınılmaz olarak spor salonunda çok fazla zaman harcıyor.”

Zekai, yeni nesil pilotların aksine simülatör kullanmayı sevmediğini söyledi.


“Simülatörün gerçekten bir avantaj sunduğunu düşünmüyorum. Bazıları için evet, bazıları için hayır ama bana bunu sağlamadığına eminim. Orijinal G kuvvetini hissedemediğiniz için “Simülatörde” , gerçekliğe tam olarak uymuyor. Gerçekte lastik, hava durumu ve sıcaklık faktörleri çok değişir. Önce oraya koşmayı tercih ederim. “Benimle aynı arabayı kullanmış ve yarışmış kişilerin araç içi videolarını izlemeyi tercih ederim.”


Fotoğraf: AA[Fotoğraf: AA]


Tek idolü Schumacher

Zekai: “Örnek aldığın pilot kim?” “Michael Schumacher. Nokta. Başka kimse yok, gerçekten idolleştirdiğim tek kişi o olabilir.” o cevapladı.

En çok yarışmayı sevdiği pistlerin İtalya’daki Mugello ve Misano olduğunu belirten genç sürücü, kariyerinin en ciddi kazasını şöyle anlattı:


“Araçta hiç ciddi bir kaza geçirmedim. Ufak tefek fren kaymaları ve lastik patlamaları oldu. Ancak Kovid-19’dan sonra pistler ilk açıldığında ne yazık ki karting antrenmanı sırasında sol kolum kırıldı. Bu benim en büyük kazamdı.” Araç bana çarptı ve sol kolumu 6 parçaya ayırdı.”


Fotoğraf: AA[Fotoğraf: AA]


“Sonuçlarımızın gündeme alınmaması moral bozucu”

Zekai, otomotiv sporcularının başarılarına rağmen başta futbol olmak üzere popüler sektörlerin gölgesinde kaldıklarını anlattı.


“Çok moral bozucu, çok kötü hissettiriyor. Sadece benim için değil, aynı işi yapan herkes için geçerli. Çünkü istediğiniz etkileşimi alamayabilirsiniz. Bu yüzden yurtdışına gidiyorsunuz, o diplomayı alıyorsunuz, emek veriyorsunuz, Spor yapıyorsun, konforundan ödün veriyorsun ama buna rağmen fark edilmek istemiyorsun.” Bu moral bozucu.”


Fotoğraf: AA[Fotoğraf: AA]

Motor sporları tutkunlarına kartingle başlamalarını ve mümkünse yurt dışında profesyonel karting yarışlarına katılmalarını tavsiye eden Zekai, yarışmaların yüksek maliyetlerine ilişkin şunları söyledi:


“Yurt dışında ekipmanlarımız daha ulaşılabilir seviyede. İster arabanın yedek parçası, ister kendi ekipmanınız… Karting’den örnek vereceğim: takım elbise, göğüs kafesi, kask… Aynı şekilde arabaların bile kaskı var, HANS (baş-boyun desteği) vb. Bunlar gerçekten çok büyük para birimleri. Bu da mevcut ekonomik durum nedeniyle ülkemize olumsuz yansıyor.”

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Antalya Haber
meritking Casibom