Güncel Haberler

Kızıldeniz’den buğday akışı yüzde 40 azaldı

Dünya deniz ticaretinin %10’u, konteyner deniz ticaretinin ise %20’si, Akdeniz’i Kızıldeniz’e bağlayan ve Süveyş Kanalı’nı da içeren, Avrupa ile Asya arasında en kısa güzergahı sunan Kızıldeniz üzerinden gerçekleşmektedir.

Yemen’de İran destekli Husilerin Kızıldeniz’de İsrail bağlantılı ticari gemilere yönelik saldırıları, gemicilik şirketlerinin rotalarını Ümit Burnu’na kaydırmasına yol açarken, ABD’nin başlattığı saldırılar nedeniyle gemilere bölgeden uzak durmaları tavsiye edildi. Devletler ve İngiltere Husilere karşı.

Gemilerin Güney Afrika’daki Ümit Burnu’na doğru rotasının değiştirilmesi, seyahat sürelerinin 10-14 gün uzatılması ve 4.000 deniz mili (6.500 kilometre) daha fazla yol kat edilmesi anlamına geliyor. Bu kadar uzun bir yolculuk yakıt maliyetlerinin yanı sıra sigorta maliyetlerini ve teslimat sürelerini de artırıyor.

Aden Körfezi’ne giren gemilerin tonajı 2023’e göre yüzde 45 düştü

Clarksons Research’ten elde edilen bilgiye göre, Kızıldeniz’den geçerek Aden Körfezi’ne ulaşan gemilerin toplam tonajı 12-16 Ocak tarihleri ​​arasında bir önceki aya göre yüzde 65 azaldı. Bölgedeki konteyner gemisi hacmi yüzde 90 oranında azaldı.

Dökme yük gemilerine tonaj akışı devam etse de bölgedeki toplam transit %20 azaldı. Şu anda Aden Körfezi’ne giren gemilerin tonajı 2023 yılı seviyelerine göre yüzde 45 oranında düştü.

SPOT TAŞIMACILIK FİYATLARI %173 ORANINDA ARTTI.

Nakliye araştırma ve danışmanlık firması Drewry’s World Container Index’e göre, nakliye şirketlerinin Good Burnu’na doğru rotalarını değiştirmesiyle 40 ft’lik bir konteynerin nakliyesinin spot fiyatı 30 Kasım itibarıyla 1.382 $ iken, 18 Ocak itibarıyla 3.777 $’a ulaştı. Umut.

Böylece aynı dönemde spot taşımacılık fiyatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 173 ve yüzde 82 oranında arttı.

Şangay-Rotterdam hattında 40 feet’lik konteyner taşımanın fiyatı kasım ayı sonuna göre yüzde 322 artarak 4 bin 951 dolara ulaştı, yıllık bazda ise artış yüzde 174 oldu. Şanghay-Cenova hattında fiyatlar aynı dönemde %350 artışla 6.282 dolara yükselirken, yıllık bazda ise %126 artış gösterdi.

BUĞDAY TİCARETİ AZALDI, HACİM ALTERNATİF YOLLARA YÖNLENİYOR

Dünya Ticaret Örgütü’nün (DTÖ) açıkladığı verilere göre Süveyş Kanalı’ndan geçen tahıl ve yağlı tohumların hacminde azalma yaşandı. Denizcilik şirketlerinin kargoları, Ümit Burnu başta olmak üzere alternatif rotalar üzerinden varış noktalarına yönlendiriliyor.

Süveyş Kanalı üzerinden tahıl ve yağlı tohum sevkiyatı, Kasım 2023’teki 7,2 milyon ton seviyesine kıyasla Aralık 2023’te %18 düşüşle 5,9 milyon tona geriledi. Bölgedeki toplam tahıl ve yağlı tohum sevkiyatı, geçen aynı dönemde beşte birine ulaştı. Aralık ayında ise üç yıllık ortalamanın %15 altında kaldı.

Bu ayın ilk yarısında Süveyş Kanalı’ndan geçiş üç yıllık ortalamaya göre %63 düşerek 0,9 milyon tona düştü.

Kızıldeniz’deki tahıl ticareti hacmi düşerken, bu ayın ilk yarısında Süveyş Kanalı’ndan kaçınarak alternatif rotalardan 0,3 milyon ton tahıl sevk edildi.

DTÖ’ye göre rota değiştiren gemilerin sayısı artıyor olsa da bu durumun AB, Rusya ve Ukrayna’dan Asya ve Doğu Afrika’daki ülkelere yapılan tahıl sevkiyatları üzerinde sınırlı bir etkisi oldu. Gemi rotalarındaki sapmalara rağmen bu ayın ilk yarısında bu ülkelerden gelen tahıl akışı geçen yılın aynı dönemi olan 0,8 milyon tonla aynı seviyede kaldı.

KÜRESEL TİCARET ARALIK AYINDA %1,3 YAVAŞLADI.

Almanya merkezli kar amacı gütmeyen bir ekonomik araştırma kuruluşu olan Kiel Dünya Ekonomisi Enstitüsü’nün (IfW Kiel) verilerine göre, küresel ticaret geçen ay bir önceki aya göre %1,3 düştü.

Geçtiğimiz ay küresel ticarette yaşanan yavaşlamanın nedenlerinden biri, önemli ekonomilerin ticaret hacmindeki düşüşün yanı sıra Kızıldeniz’deki gerginlik oldu.

Aynı dönemde AB’nin ihracatı %2, ithalatı ise %3,1 düştü.

Kızıldeniz ve Süveyş Kanalı geçişleri ABD ticaretinde AB’ye göre daha az etkili olsa da ABD’nin ihracatı %1,5, ithalatı ise %1 düştü.

IfW Kiel verilerine göre Aralık ayında Kızıldeniz’deki konteyner hacmi aylık bazda yarıdan fazla düşerken, gemiler Kızıldeniz’i geçmek yerine Afrika ve Ümit Burnu’nu dolaşarak seyahat süresini 20 saate kadar uzattı. günler.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
ekrem abi sitesi