Bakanlık’tan ‘yenilenmiş telefon’ uyarısı: ‘Önemle rica olunur’ – Son Dakika Türkiye Haberleri

Bakanlığın X hesabından alınan açıklamada, denetim sürecine ve tüketici taleplerine ilişkin bilgi verildi.
Açıklamada, şirketin “yenileme yetki belgesi” sahibi olarak yetkili merkez olduğu ve tüketicilerin şirket için Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) ve e-Devlet aracılığıyla Bakanlığa başvuruda bulunduğu belirtildi.
“TALEPLER DEVAM EDİYOR”
Tüketici taleplerine dikkat çekilen açıklamada, şu ifadeler yer alıyor: “Kullanılmış mallara ilişkin değerlendirme ve ödeme işlemlerinin mevzuatın belirlediği süreler içerisinde tamamlanmadığı, garanti haklarının tüketicilere sunulmadığı, IMEI numarasının kopyalandığı, kaybolan, kaçak veya çalınan ürünlerin yenilendiği, yenileme süreçlerinde yapılan parça veya uygulamalarda yapılan değişikliklerin sertifikaya kaydedilmediği, belgesiz satış yapıldığı, reklam ve reklamlarda iddia edilene aykırı uygulamaların yapıldığı yönünde şikayetler bulunmaktadır.”
Bu kapsamda, yenilenmiş cep telefonu ve elektronik ürün ticareti yapan söz konusu firma hakkında ticaret müfettişleri tarafından inceleme ve inceleme sürecinin devam ettiği vurgulanan açıklamada, şu ifadelere yer verildi:
“Tüketicilerimizin haklarının korunması, piyasada güvenli ve şeffaf bir iş ortamının sürdürülmesi ve yenilenen ürünler alanında faaliyet gösteren firmaların mevzuata uygun olarak denetlenmesi için gerekli tüm tedbirler kararlılıkla alınmaktadır. Vatandaşlarımızın, yenilenmiş ürün satın alırken “tadilat yetki belgesi” olan firmaları tercih etmeleri, olası mağduriyet durumunda taleplerini Alo 175 Tüketici Bilgilendirme Hattı veya CİMER üzerinden iletmeleri önemle rica olunur.”


